Hanna Haglund är sedan den 10 november ny sälj- och operativ chef på Ecogain. Hon har tidigare varit affärschef inom Ecogains erbjudande för tillståndsprocesser och projektledning, och haft en strategisk roll i affärs- och tjänsteutveckling mot bland annat energi-, gruv-, täkt- och elnätsbranscherna.
– Det händer otroligt mycket i de branscher vi verkar i just nu, och vi har lyxen att både få vara med där det händer och även få förvalta ett fantastiskt fint kundförtroende, säger Hanna Haglund.
Hanna har tidigare arbetat bland annat som hållbarhetschef med ansvar för den svenska verksamheten inom global logistik- och speditörkoncern. Hon har dessutom lång erfarenhet från kundsidan – något som gett henne värdefull kunskap om behov och förutsättningar ur kundens perspektiv.
I sin nya roll kommer Hanna nu att ha ett bredare ansvar för att leda försäljning, drift och utveckling i takt med att Ecogain fortsätter växa.
– Jag ser fram emot att utveckla våra arbetssätt, driva försäljningen och säkra leveranser av toppklass som hjälper våra kunder att möta samhällsutvecklingen inom planetens gränser, säger Hanna Haglund.
Tre snabba med Hanna
- Vilken är den största möjligheten du ser för Ecogain just nu?
Jag ser en fantastisk möjlighet i att stärka våra kundsamarbeten och bygga helhetslösningar som gör skillnad – både för affären och för naturen. Våra kunder står inför stora förändringar, och vi kan hjälpa dem att hitta vägen framåt på riktigt. - Hur vill du att Ecogains sälj- och leveransarbete ska kännas – internt och för kunden?
Transparent, engagerat och lösningsorienterat. Jag vill att våra kunder alltid ska känna att vi är deras trygga partner i en komplex process, och att våra team internt känner att de har rätt stöd och verktyg för att lyckas. - Vad driver dig mest i ditt arbete?
Att se människor och idéer växa. När vi kopplar ihop våra olika kompetenser och ser effekten ute hos kund – det är då Ecogain verkligen blir sitt bästa jag.